2025/03/26

Vairavimo egzaminai keičiasi: aiškesni reikalavimai ir paprastesnis vertinimas! Nuo balandžio 22 d. įsigalios pakeitimai, padėsiantys būsimiems vairuotojams lengviau pasiruošti ir išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų.

Nauji Regitros istatymai

„Regitra“ kartu su Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos policija, vairavimo mokyklomis bei Lietuvos transporto saugumo administracija inicijavo vairavimo egzaminų vertinimo analizę ir jos pagrindu atliko svarbius pakeitimus. Šie pokyčiai, įsigaliojantys balandžio 22 d., siekia supaprastinti vertinimo procesą bei padėti būsimiems vairuotojams geriau suprasti egzamino reikalavimus.

Analizuojant dažniausiai daromas klaidas ir ieškant būdų efektyviau paruošti vairuotojus egzaminams, buvo siekiama užtikrinti objektyvų vertinimą ir vienodą taisyklių interpretavimą, remiantis bendromis diskusijomis ir praktinių situacijų analize.

Svarbiausi vairavimo egzaminų vertinimo pokyčiai:

1.    Paprastinamas motociklininkų akių apsaugos skydelio vertinimas aikštelėje. Nuspręsta nevertinti, kaip būsimasis motociklininkas naudoja akių apsaugą, kai važiuojama iki 30 km/h greičiu arba, kai atliekami lėti manevrai. 

Nuo šiol manevruojant aikštelėje ar lėtai važiuojant (iki 30 km/h greičiu) motociklininkams bus leidžiama pakelti akių apsaugos skydelį. Taip siekiama išvengti diskomforto dėl rasojimo esant tam tikroms oro sąlygoms. 


2.    Sujungiami specialieji manevrai. B kategorijos egzaminų metu bus sujungiami dviejų specialiųjų manevrų atlikimai.  Vietoje dabar atskirai atliekamų apsisukimo ribotame plote ir važiavimo atbuline eiga su posūkiu, reiks atlikti vieną užduotį – apsisukimą atbuline eiga įsukant į važiuojamąją dalį dešinėje ir išvažiuoti į priešingą pusę. Tokiu būdu atliekamas apsisukimas atbuline eiga įvažiuojant į šalia esančią teritoriją ar gatvelę.

Tai leis vienodinti vertinimo kriterijus skirtinguose miestuose, kur eismo juostų plotis gali skirtis. Taip pat suprasti šią užduotį bus paprasčiau ir jos pobūdis bus artimesnis realiai eismo praktikai. 


3.    Paprastesnis vertinimas manevruojant tarp eismo juostų.  Situacija, kai egzaminuojamasis, vairuodamas automobilį vienos pusės ratais pervažiuoja ištisinę horizontaliojo ženklinimo liniją, kuri skiria tos pačios krypties eismo juostas, bus vertinama nekritine klaida vietoje kritinės.

Šis pokytis atspindi praktikoje pasitaikančias situacijas, kai manevruojant šiek tiek užvažiuojama ant ištisinės linijos. Žinoma, visais atvejais privaloma įvertinti visą eismo saugumo situaciją. 


4.    Didesnės lėto važiavimo vertinimo ribos.  Egzaminuojamajam pasirinkus per mažą važiavimo greitį kelio atkarpose, kuriose maksimalus leistinas važiavimo greitis yra daugiau kaip 50 km/h, klaida bus fiksuojama tik tuomet, kai be pagrįstos priežasties važiuojama 20 km/h mažesniu nei didžiausias leistinas greitis, greičiu. Iki šiol klaida buvo fiksuojama važiuojant 15 km/h mažesniu nei didžiausias leistinas greitis, greičiu.

Tai leis geriau priderinti greitį prie skirtingo eismo intensyvumo situacijų.


5.    Pirmiausiai egzaminuotojas pasiūlys pasitaisyti, o ne iš karto vertinti klaida. Bus nustatomas 30 sek. laikas sureaguoti į įspėjimą, kad egzaminuojamasis netinkamai naudojasi saugos priemonėmis, pavyzdžiui, pradėjo važiuoti neužsisegęs saugos diržo, netinkamai dėvi motociklininko apsaugas. Jei būsimasis vairuotojas nepasitaisys per 30 sek., tik tuomet tai bus vertinama klaida. 


6.    Pasidomėkite šviesų aukščio reguliavimu. Prieš egzaminą būsimajam vairuotojui yra užduodami trys klausimai apie transporto priemonės techninės būklės tikrinimą. Vienas iš galimų klausimų – kaip tikrinama, ar veikia žibintai. Nuo šiol vairuotojas turės atsakyti ne tik apie transporto priemonės žibintus, bet ir šviesų aukščio reguliatorius.


Kai kurie automobiliai turi rankiniu būdu valdomą priekinių žibintų šviesos aukščio reguliatorių. Egzaminuojamasis turi žinoti, jog kartais (pvz. kai didelė automobilio apkrova) žibintų skleidžiamos šviesos aukštį reikia pareguliuoti tam, kad nebūtų akinami priekyje važiuojantys vairuotojai. Egzaminuotojas egzamino metu gali paklausti, ar žinote, kaip patikrinti ar šis reguliatorius veikia. Tai naujas reikalavimas, kuris užtikrins didesnį saugumą keliuose. 

regitra.lt informacija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *