Pratimai „Regitros“ aikštelėje – ką būtina žinoti norint išlaikyti egzaminą
by Donatas • 2017/04/07 • Regitra • 0 Comments
Šylant orams aktyviau pradeda judėti ne tik sodininkai ir daržininkai. Pavasarį sukrunta ir žmonės, kurie nori įgyti teisę vairuoti vieną ar kitą transporto priemonę.
Ne paslaptis, kad dauguma jų sėda į lengvuosius automobilius, todėl prasidedant sezonui lrytas.lt nusprendė skirti dėmesį B kategorijos egzaminų specifikai.
„Regitros“ atstovai nevengia kritikos vairavimo mokykloms. Jie sako, kad praktikos egzaminas palengvėtų, jei būsimi lengvųjų automobilių vairuotojai būtų ruošiami ne egzaminą išlaikyti, bet vairuoti.
Tikrinami aštuoni manevrai
Vairavimo praktikos egzamino aikštelėje metu tikrinama, ar teisę vairuoti lengvąjį automobilį siekiantis įgyti asmuo sugeba apsisukti ribotame plote, pastatyti automobilį lygiagrečiai šaligatviui bei parkuoti įstrižai arba statmenai šaligatviui.
Pastaruoju atveju parenkamas vienas iš šių trijų pratimų.
Taip pat tikrinama, ar vairuotojas geba palikti automobilį stovėti įkalnėje arba nuokalnėje, ar moka sustoji įkalnėje, o po to pradėti važiuoti.
Be to, būsimo vairuotojo prašoma atlikti atbuline eiga posūkį į dešinę – įsukti į „T“ formos sankryžą.
Verta pažymėti, kad nors manevrų seką nurodo egzaminuotojas, vieną iš trijų transporto priemonės parkavimo būdų atsitiktinai parenka kompiuteris.
Ilgą laiką stovėjimo aikštelėje taip pat buvo tikrinama, ar egzaminuojamasis sugeba įsibėgėjęs sustoti ties „Stop“ linija, tačiau dabar šis pratimas atliekamas gatvėje.
Pratimo, kai įsibėgėjus reikia sustoti ties „Stop“ liniją, reikalavimai priklauso nuo oro sąlygų, kuriomis laikomas egzaminas. Sausam ar šlapiam asfaltui stabdymo atkarpa – 17 metrų, esant apsnigtai kelio dangai – 26 metrų, o kai kelias apledėjęs – 50 metrų.
Reikalaujama iki stabdymo pradžios išvystyti 30 km/val. greitį, stabdyti tolygiai ir sustoti ties „Stop“ linija. Šis manevras pirmas, kurį „Regitra“ pradėjo tikrinti eisme ir šiandien nė viename filiale aikštelėje jau nebeatliekamas.
Svarbiausi reikalavimai
Apsisukimo ribotame plote pratimui taikomi du esminiai reikalavimai: naudoti atbulinę eigą atbulinę pavarą jungiant ne daugiau kaip du kartus. Juostos, iš kurios ribų išvažiuoti negalima, plotis yra 8 metrai.
Juosta gali būti žymima ženklinimo linija arba kūgiais. Šį manevrą „Regitra“ rekomenduoja atlikti gatvėje. Tuomet reikalaujama, kad automobilio ratai neliestų šaligatvio kraštų.
Parkavimo lygiagrečiai manevrui svarbūs atstumai. Pradedant pratimą tarpas iki gretimai stovinčio automobilio arba jį imituojančių stulpelių gali svyruoti nuo 50 centimetrų iki vieno metro.
Statant automobilį nutolti nuo priekyje stovinčios mašinos galima ne toliau kaip per tris metrus, o baigiant manevrą šis tarpas turi sumažėti iki vieno – dviejų metrų. Artimesni šaligatviui automobilio ratai neturėtų būti nutolę nuo jo toliau kaip per 40 centimetrų.
Automobilio statymui įstrižai arba statmenai taip pat svarbūs atstumai. Pradedant manevrą reikalavimas tas pats – išlaikyti 50 centimetrų – vieno metrų atstumą iki gretimo automobilio arba ženklinimo linijų.Taip pat sustoti reikia ne arčiau kaip 40 centimetrų atstumu iki galinės linijos.
Statant automobilį atbulinės eigos pavarą įjungti galima ne daugiau kaip du kartus.
Per vairavimo praktikos egzaminą gali būti paprašyta pastatyti transporto priemonę į laikino stovėjimo vietą važiuojant priekiu arba atbuline eiga įkalnėje arba nuokalnėje.
Jei važiuojama į priekį, egzaminuojamasis gali rinktis tiek dešinėje, tiek kairėje esančią stovėjimo vietą. Jeigu parkuojamasi atbuline eiga, galima rinktis tik dešinėje esančią vietą.
Manevro sustoti ir pradėti važiuoti įkalnėje esmė – valdyti transporto priemonę taip, kad ji nepariedėtų atgal.
Posūkio į dešinę atbula eiga atlikimas bus įskaitytas, jeigu važiuosite ne toliau kaip vieno metro atstumu nuo važiuojamosios dalies krašto.
Aikštelėje stovinčios transporto priemonės gali būti imituojamos 1,5 metro aukščio gairelėmis.
5 dažniausios kritinės klaidos
„Regitra“ įvardino kritines klaidas, kurias dažniausiai daro vairuotojai atlikdami pratimus aikštelėje. Pateikiama bene didžiausią klientų skaičių aptarnaujančio Vilniaus padalinio statistika.
Dažniausiai egzaminuojamiesiems nesiseka vykdyti ženklinimo reikalavimų – įvažiuojant ar išvažiuojant iš „T“ formos sankryžos užvažiuojama ant ištisinės linijos, žyminčios specialiajam važiavimo manevrui skirto ploto ribas.
Šią klaidą per 2017 metus padarė 3,7 procento egzaminuojamųjų.
Gana dažnai egzamino metu vilniečiams nesiseka parkuotis – pabaigus specialųjį transporto priemonės pastatymo į laikino stovėjimo vietą manevrą, automobilis stovi ant arba už stovėjimo vietą žyminčių linijų, kai stovėjimo vieta paženklinta.
Šią klaidą minėtu periodu padarė 2,6 proc. sostinėje vairavimo teisės siekusių asmenų.
Pasitaiko situacijų, kuomet vairuojama transporto priemonė susiduria su kitu objektu (1,2 proc.) arba egzaminų automobilis vienu ar daugiau ratų užvažiuoja ant šaligatvio krašto (0,4 proc.).
Šios klaidos egzamino aikštelėje metu traktuojamos kaip eismo įvykiai.
Rečiausia (0,3 proc.), bet vis dėlto kritinė klaida, dėl kurios laikyti egzaminą iš naujo teks sugrįžti į „Regitrą“, yra parkavimosi lygiagrečiai manevras, kuomet sustojama per toli nuo šaligatvio krašto.
Nekritinių – gerokai daugiau
Egzaminuojamiesiems sudėtinga pasirinkti padėtį manevruojant ir tenka įjungti atbulinės eigos pavarą net tris kartus 22 proc. egzaminą 2017 metais Vilniuje laikiusių būsimų vairuotojų.
Be reikalo užgesina variklį, t.y. neįgudusiai valdo sankabą beveik 15 proc. egzaminuotų asmenų.
Būsimi vairuotojai, egzaminą šiais metais laikę Vilniuje, netaupo ir stovėjimo vietos – 6,8 proc. jų, statydami autmobilį įstrižai arba statmenai nuo stovėjimo vietos pabaigą žyminčios linijos nutolo daugiau kaip 40 centimetrų.
Beveik 4,5 proc. egzaminą laikiusiųjų, sukdami atbuline eiga į „T“ formos sankryžą, nuvažiavo daugiau kaip 1 m nuo dešiniojo važiuojamosios dalies ar šaligatvio krašto.
Tiek pat vairuotojų pamiršo aikštelėje tinkamai naudoti įspėjamuosius signalus, kad įspėtų apie savo ketinimus, kai tai buvo būtina.
Įvertinimą galima ginčyti
Egzaminas laikomas neišlaikytu, jei vairuotojas padaro vieną kritinę klaidą arba aštuonias nekritines, kurio pernelyg nesikartoja.
Jei egzaminuotojas užfiksuos keturias ar penkias iš eilės tokio paties pobūdžio klaidas, bus laikoma, kad būsimas vairuotojas neturi to konkretaus įgūdžio ir egzaminas taip pat bus neišlaikytas.
Taip pat svarbu pažymėti, kad aštuonios klaidos skaičiuojamos viso praktinio vairavimo egzamino metu – tiek aikštelėje, tiek ir gatvėje.
Žmonėms, kurie gavę egzamino įvertinimą nuoširdžiai nepatenkinti tuo, kaip vyko ir buvo įvertintas egzaminas, siūloma kreiptis į vyresnįjį egzaminų specialistą arba filialo direktorių.
Šie „Regitros“ darbuotojai turėtų išnagrinėti nusiskundimus ir aptars juos su būsimais vairuotojais.
Jei ir bendra diskusija neatneš norimo rezultato, per tris darbo dienas po egzamino galima parašyti apeliaciją valstybės įmonės „Regitra“ generaliniam direktoriui.
Apeliacijoje reikia nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, egzamino laikymo datą, apeliacijos motyvus bei reikalavimus. Taip pat labai svarbu nepamiršti apeliacijos pasirašyti.
Apeliacija bus išnagrinėta ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jos gavimo, apie priimtą sprendimą bus pranešta raštu.
Ko tikėtis iš egzaminuotojo?
„Kiek esu stebėjęs priimamus egzaminus įvairiuose įmonės filialuose, akivaizdu, kad egzamino rezultatas aikštelėje, ypač atliekant parkavimo pratimus, taip pat priklauso nuo egzaminuotojo paaiškinimo“, – teigia teigia valstybės įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Kadangi egzaminuotojo pastangos paaiškinti, kiek kartų egzaminuojamasis gali bandyti atlikti pratimą ar kokias pastangas jis turi pademonstruoti, turi įtakos egzamino rezultatui, siūloma drįsti užduoti tokio pobūdžio klausimus egzaminuotojui.
Taip pat egzaminuotojai privalo užtikrinti draugišką atmosferą egzamino metu.
Skelbdami egzamino rezultatą jie turėtų akcentuoti pozityvius dalykus, o jei egzamino išlaikyti nepavyko, paminėti esmines klaidas.
„Regitra“ atkreipė dėmesį, kad egzamino įvertinimo protokolas turi būti užpildytas prieš išlipant iš automobilio. Jį egzaminuojamieji gali rasti prisijungę prie vairuotojų portalo.
„Patikrinimo klausimai, specialieji manevrai ir važiavimas eisme reikalauja paaiškinimo, kas bus daroma, kaip bus vertinama, ko tikimasi iš egzaminuojamojo“, – akcentavo S. Šuminas.
Visiems atvykstantiems laikyti egzamino jis linkėjo pasitikėti savimi.
Šaltinis: Lrytas.lt