Lietuvoje būsimus vairuotojus egzaminuojanti įmonė „Regitra“, siekdama gerinti egzaminavimo kokybę, nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis valstybėmis ir įgyvendina gerosios praktikos pavyzdžius. Organizacijos specialistai dažnai lankosi įvairiose šalyse ir savo akimis stebi, kaip ten vyksta vairavimo egzaminai. Anot jų, kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.
„Regitra“ priklauso Tarptautinei vairuotojų egzaminavimo komisijai (CIECA), kurios tikslas –pagerinti vairavimo kokybę egzaminuojant vairuotojus ir taip prisidėti prie saugaus eismo keliuose. Kaip teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas ir CIECA ekspertų-patarėjų grupės narys Saulius Šuminas, Lietuvoje organizuojami vairavimo egzaminai tarptautinėje arenoje yra puikiai vertinami.
„Džiugu, jog kitos šalys Lietuvą laiko pavyzdžiu ir nuolat konsultuojasi bei prašo pasidalyti savo patirtimi. Pavyzdžiui: šiuo metu Prancūzija, Belgija, Portugalija ir Norvegija domisi egzaminų filmavimo galimybe, o mes šiuo klausimu turime sukaupę jau nemažai patirties. Nors dauguma šalių juda link panašaus egzaminų standarto, vis dėlto pastebėjome ir tikrai įdomių niuansų“, – sako S. Šuminas.
Taigi, dalijamės įdomiausiais faktais, kuriuos užfiksavo „Regitros“ specialistai keliaudami po pasaulį:
1. Kipras
„Regitroje“ egzaminą laikančiam būsimam vairuotojui sistema egzaminuotoją parenka automatiškai. Kipras turi išradingesnį būdą – asmuo egzaminuotoją atsitiktiniu būdu išsirenka ištraukdamas jo vardą tiesiog iš Kinder siurprizo.
2. Prancūzija
Kaip rodo praktika, neišlaikęs egzamino asmuo kartais gali ne juokais įpykti. Šį faktą itin rimtai vertina Prancūzija. Šioje šalyje egzamino rezultatas asmeniui yra pranešamas tik kitą dieną elektroniniu paštu, taip siekiant apsaugoti egzaminuotoją nuo galimo smurto.
3. Tunisas
Tunise egzaminas pirmiausia vyksta realiame eisme, o tik tuomet atliekami specialieji manevrai aikštelėje. Taip yra dėl to, jog pirmiausia norima įsitikinti, ar žmogus bent kiek geba vairuoti ir ar neapgadins kitų automobilių.
Beje, Tunise per egzaminą gali pasitaikyti rimtų kliūčių. Lietuvoje laikant egzaminą, dažniausiai tenka reaguoti į pėsčiųjų bei kitų vairuotojų, na, kartais ir į tokių keturkojų, kaip šunys ar kates, elgesį. O štai Tunise praktikos egzamino metu pasitaiko dar „įvairesnių“ eismo dalyvių.
4. Kosovas
Įdomu tai, jog Kosove vairuotojų egzaminavimo centrai yra įsikūrę autobusų stotyse, nes po karo nebuvo galimybės rasti tinkamų patalpų. Laikyti egzaminus eisme labai sudėtinga, nes stinga kelio ženklų. Pasirodo, jie dažniausiai pavagiami ir priduodami kaip vertinga žaliava.
5. Kanada
Ši šalis patenka į įdomiųjų sąrašą dėl to, jog Kanadoje egzaminai laikomi savo arba išsinuomotu automobiliu, kuris pažymimas tik skiriamuoju ženklu. Kitaip tariant, egzaminas yra laikomas tokiu automobiliu, kuriame nėra jokių papildomų įtaisų, tad siekiant išvengti pavojingų situacijų, egzaminuotojui nelieka nieko kito, kaip tik griebti už vairo. Galbūt dėl šios priežasties Kanadoje beveik visi praktikos egzaminai vyksta su automobiliais, kurie turi automatinę pavarų dėžę.
6. Gruzija
Dar 2017 m. čia praktikos egzaminai vyko tik tam specialiai skirtose aikštelėse. Na, o nuo šiol nuspręsta leisti būsimiems vairuotojams savo įgytus įgūdžius pademonstruoti realaus eismo sąlygomis.
7. Norvegija
Laikant A kategorijos egzaminą „Regitroje“, egzaminuotojas būsimą motociklininką lydi sėdėdamas automobilyje, tarp jų palaikomas radijo ryšys. Štai Norvegijoje egzaminuojamajam tenka dalytis vienu motociklu kartu su egzaminuotoju. Pastarasis turi papildomus motociklo valdymo įtaisus.
Šaltinis: Regitra