• Kokiu automobiliu gali tekti laikyti B kategorijos vairavimo egzaminą VĮ „Regitra“?

    by  • 2021/04/28 • Regitra • 0 Comments

    regitros-automobilis

    Kai būsimas vairuotojas registruojasi į praktinį vairavimo egzaminą, jis gali pasirinkti, su kokiu automobiliu laikys egzaminą: turinčiu mechaninę arba automatinę pavarų dėžę.

    Koks egzaminuotojas vertins egzaminuojamąjį asmenį bei kokiu automobiliu teks važiuoti, lemia atsitiktinumas, kadangi automobilis ir egzaminuotojas parenkami atsitiktinumo principu, naudojant kompiuterines programas.

    Visi VĮ „Regitra“ naudojami automobiliai yra panašūs savo dydžiu ir valdymu, tad didelių keblumų kilti neturėtų.

    Dauguma VĮ „Regitra“ transporto priemonių yra su mechaninėmis pavarų dėžėmis

    ‚,Būsimų vairuotojų egzaminavimui valstybės įmonė naudoja 88 lengvuosius automobilius. Net 78 šių automobilių yra su mechaninėmis pavarų dėžėmis, kadangi, kaip rodo praktika, didžioji dauguma vairuotojų renkasi laikyti praktikos egzaminą būtent su tokiais automobiliais“ – pasakoja VĮ „Regitra“ komunikacijos skyriaus vadovės pareigas laikinai einanti Emilija Bardauskienė.

    Praėjusiais metais B kategorijos praktikos egzaminą iš viso pirmą kartą laikė apie 26,5 tūkst. asmenų. Iš jų laikyti egzaminą su automatine pavarų dėže pasirinko tik apie 2,3 tūkst. Anot komunikacijos vadovės, tokia tendencija gali būti susijusi ir su faktu, kad įgijus teisę vairuoti su automatine pavarų dėže, leidžiama vairuoti tik tuos automobilius, kurie turi automatines pavarų dėžes.

    Automobiliai vienodo kėbulo tipo, tik skirtingų variklių ir degalų rūšių

    E. Bardauskienė paminėjo, jog „Egzaminavimui skirtų lengvųjų automobilių parkas yra atnaujinamas nuolat. Visi automobiliai yra ne senesni nei 3 metų“.

    Visi egzaminuose naudojami automobiliai yra tokio pat kėbulo tipo – hečbekai. Tačiau jų varikliai ir degalų rūšis – skiriasi. 46 iš 88 automobilių yra varomi benzinu, 32 – dyzelinu, o 10 – hibridiniai, varomi benzinu ir elektra.

    Šiai dienai VĮ „Regitra“ turi įsigijusi benzininių ir dyzelinių „Kia Ceed“ modelių. Benzininiai varomi 1 l darbinio tūrio 74 kW galios variklių, dyzeliniai – 1,6 l darbinio tūrio 85 kW variklių. Įmonės parke yra ir 1,2 l darbinio tūrio 81 kW galios variklius turinčių „Peugeot 308“ bei hibridinių „Toyota Corolla“, turinčių 1,8 l darbinio tūrio variklius.

    Automobiliuose įdiegtos įvairios pažangios pagalbos sistemos

    „Dalyje VĮ „Regitra“ automobilių naudojamos įvairios pažangios pagalbos sistemos, tokios kaip parkavimo, eismo juostos palaikymo, susidūrimo prevencijos, pagalbos pajudant įkalnėje. Priklausomai nuo to, kaip pageidauja būsimas vairuotojas, šios funkcijos gali būti įjungtos arba išjungtos“ – pasakojo E. Bardauskienė.

    Anot VĮ „Regitra“ komunikacijos vadovės, šios sistemos būsimam vairuotojui veikia tik kaip papildomos pagalbinės priemonės, todėl egzaminavimo tikslas ir vertinimas išlieka toks pat. Kitaip tariant, būsimam vairuotojui ir toliau keliami tie patys reikalavimai: jis privalo turėti visus būtinus įgūdžius, kurie leistų jam saugiai ir savarankiškai dalyvauti viešajame eisme. Taip pat egzaminuojamasis per egzaminą turi pademonstruoti ne tik kaip geba valdyti automobilį, bet ir kaip įvertina galimas grėsmes kelyje, kokius reikiamus sprendimus priima.

    Nepaisant to, kokios sistemos yra naudojamos automobilyje, egzaminuojamasis ir toliau per egzaminą turi naudotis veidrodėliais, žvalgytis bei imtis kitų atsargumo priemonių, padėsiančių įsitikinti, kad jo atliekami manevrai nekelia grėsmės aplinkiniams.

    Parengta pagal „Delfi“ ir VĮ Regitra informaciją

    About

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *